Μαρία Σπαθαράκη
Η Μαρία Σπαθαράκη αποφοίτησε από το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών του ΕΚΠΑ, με κατεύθυνση Ψυχολογίας. Είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών διπλωμάτων. Το 2013 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «M.Ed. in Special and Inclusive Education» στο Παν/μιο του Bristol, ενώ το 2023 ολοκλήρωσε το «ΜΑ in Educational Leadership and Management» στο πανεπιστήμιο του Nottingham στο Ηνωμένο Βασίλειο, με Άριστα.
Από το 2009 εργάζεται ως Ειδική Παιδαγωγός σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές, τόσο ειδικής όσο και γενικής αγωγής, καθώς και σε προγράμματα πρώιμης παρέμβασης. Η εργασιακή της εμπειρία περιλαμβάνει αξιολόγηση και θεραπευτική/παιδαγωγική παρέμβαση σε παιδιά με κινητικές και νευρολογικές και αναπτυξιακές διαταραχές, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, γενετικά σύνδρομα, ΔΕΠΥ, νοητική υστέρηση και μαθησιακές δυσκολίες, με έμφαση στον σχεδιασμό και την υλοποίηση τόσο ομαδικών, όσο και εξατομικευμένων προγραμμάτων. Στόχος δεν είναι μόνο η αποκατάσταση των δυσκολιών των παιδιών, αλλά και η ευρύτερη συνεργασία με την οικογένεια, το σχολείο και το κοινωνικό περιβάλλον, με σκοπό τόσο την ολιστική προσέγγιση του παιδιού, όσο και την ομαλή ενσωμάτωση και αποδοχή στο σχολείο και στην κοινωνία.
Έχει παρακολουθήσει μετεκπαιδεύσεις και σεμινάρια, στο πλαίσιο της συνεχούς κατάρτισης. Μεταξύ άλλων, έχει εκπαιδευτεί σε προγράμματα παρέμβασης TEACCH, Positive Behaviour Support (PBS), Sensory Integration (SI), συστήματος Braille και Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Έχει πιστοποίηση στη χορήγηση των αξιολογητικών εργαλείων «Αθηνά Τεστ» και «MathPro-S Test» και έχει συμμετάσχει ως ομιλήτρια σε συνέδρια με θέμα την ομαλή σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση των Ατόμων με Αναπηρία.
